Emma, maatschappelijk werkster

Op de sociale dienst is maatwerk prioriteit!

“Elke dag opnieuw bijleren, cliënten zien groeien en de kans krijgen om achter je bureau uit te komen? Hier amuseer ik me nog voor lange tijd!”

Op de sociale dienst is maatwerk prioriteit! 

“Elke dag opnieuw bijleren, cliënten zien groeien en de kans krijgen om achter je bureau uit te komen? Hier amuseer ik me nog voor lange tijd!”

Een open en collegiale organisatie

“Bij de start van dit nieuw avontuur viel de openheid en flexibiliteit van de organisatie me onmiddellijk op! Overal kon ik terecht met vragen. Ik werd opgevangen door vele collega’s op verschillende diensten en leerde dat het oké is om niet alles te weten. Als ik niet direct weet hoe situaties aan te pakken, kan ik altijd terecht in mijn superfijne team. Collegialiteit is hier enorm belangrijk.”

Ik kan rekenen op de collega's binnen het team. 

Elke dag is anders

“Het fijne en uitdagende aan deze job? Dat is bijleren! Tot op de dag van vandaag leer ik nieuwe dingen. Door alle maatschappelijke veranderingen blijf je constant bijleren. Bovendien is elke situatie zo anders en dat zorgt telkens voor nieuwe uitdagingen! Ik voel me een encyclopedie die nog niet volledig is en nog ingevuld moet worden.”

Kleine stapjes, grote verschillen

“Het geeft veel voldoening om kleine stappen, kleine succesjes te realiseren. Cliënten hebben vaak geen uitzicht meer, maar door hen verder te helpen, met kleine stapjes, zie je hun kansen groeien. Je krijgt er vaak dankbaarheid in de plaats.”

Veel meer dan een bureaujob!

“Gemeente Mol zet enorm in op diversiteit. Hierdoor worden er vaak verschillende activiteiten, infomomenten,… georganiseerd. Het viel me op dat het zeker niet enkel een bureaujob is. We krijgen de kans om zelf op pad te gaan met mensen, huisbezoeken af te leggen, een wandelgesprek in te plannen,… Maatwerk is hier prioriteit. Hierdoor bouw je een echte hulpverleningsrelatie uit en creëer je een nauwe band.”

Hier kiezen we voor maatwerk.

Over de dienstgrenzen heen

“Werken op de sociale dienst is ook qua thema’s zo afwisselend. Zowel huisvesting, school, gezondheid, relaties,… alles komt aan bod in onze hulpverlening. Door deze afwisseling, komen we ook met verschillende diensten in contact, zowel intern als extern.

Naast het werken met onze mensen, kunnen wij ook deelnemen aan dienstoverstijgende overlegmomenten, werkgroepen…Zo leer je vaak een ander deeltje van de organisatie kennen.

Het is verder fijn te zien dat gemeente Mol activiteiten organiseert voor verschillende doelgroepen.

Ik woon in een andere gemeente, maar voel me hier echt thuis in Mol!”


Naar top