Christoph werkte in het woonzorgcentrum. Een uitdagende job die hij altijd met passie uitvoerde. Binnen een gezin met jonge kinderen was de planning niet altijd makkelijk. Omdat administratie me interesseerde, heb ik mijn kans gewaagd door te solliciteren voor een contract bepaalde duur. “Zo kon ik eens proeven van deze functie. De dienst en de afdeling vielen 100% mee. Ik nam deel aan een externe selectieprocedure voor onbepaalde duur. Op deze manier stapte ik over naar een vast contract.”
Stijn werkte binnen een bedrijf waarbij hij veel logistiek werk had en planningen moest opmaken. “Onder andere mijn organisatorisch talent, administratieve vaardigheden en motivatie voor een goede dienstverlening naar de Molse inwoner, overtuigde de jury om me deze kans te geven. Dat ik dan ook nog eens in een leuk, samenhangend team terecht kwam was een extra meevaller.”
Tijd en ruimte om te groeien
“Sinds we in dienst kwamen kregen we tijd en veel ondersteuning om ons in te werken. Deze ondersteuning kwam van collega’s, maar we kregen ook de kans om opleiding te volgen. Het is verrijkend om je verder te kunnen ontwikkelen in je job. Dit komt onze dienstverlening alleen maar ten goede.”
Na het werk is er tijd voor ontspanning. Samen met enkele collega's uit verschillende diensten gaan we regelmatig padellen!
Verandering houdt ons scherp
"Binnen de afdeling burgerzaken veranderde de laatste jaren veel. Sowieso wijzigt de wetgeving en reglementering zeer regelmatig. Maar ook intern kwamen er veel nieuwe afspraken. Een belangrijke wijziging is het werken op afspraak. Dit was voor onze inwoners en collega’s een serieuze aanpassing. We zijn ervan overtuigd dat een belangrijke stap in de goede richting is. We zien onze taken ook in de toekomst nog wijzigingen. Dat houdt ons scherp en helpt de dienstverlening verbeteren.”